Big Tobacco recunoaște înfrângerea și va intra in productia de țigări electronice

În noiembrie 2013 gigantul producător de tutun Philip Morris International a anunțat o decizie pe care nu credea că o să o facă: a inceput în cele din urmă să intre în afaceri cu e-țigări în luna iulie. Ei ar începe să vândă un produs care concurează direct cu tigarile umplute cu tutun, deoarece vaporii de nicotină în formă de țigară sunt văzuți ca un substitut decent față de cel real pentru 69 la sută din americanii fumătorii care încearcă să se lase de fumat.

De ce ar cheltui cea mai mare companie de tutun din lume 100 de milioane de dolari pentru a accelera disponibilitatea unui produs care ar putea distruge afacerea acesteia de 160 de ani?

Răspunsul este simplu: pentru că deja se întâmplă. Și auto-întreruperea este cea mai bună șansă ca Big Tabacco să supraviețuiască, chiar și într-o formă diferită. Există patru motive principale pentru această cauză.

1. Concurentii fac deja țigări electronice

Multe companii mici au deja țigări electronice pe piață și câțiva dintre concurenții Philip Morris – Lorillard și Reynolds American – au cumpărat echipamente pentru e-țigări sau sunt în curs de dezvoltare a acestora. Sunt mai puțin de 1 la sută din piața globală, dar în creștere rapidă, după cum Philip Morris a ilustrat la una dintre prezentările pentru investitori.

valoarea retail a tigarilor

valoarea retail a tigarilor

Iar creșterea este rapidă. În prezentarea sa, Philip Morris a subliniat limitările țigărilor elecronice. “Având în vedere gradul de conștientizare și a distribuției, prețuri mai mici, înțelegerea consumatorilor asupra beneficiilor potențiale cu risc redus, lipsa de reglementare și a libertăților semnificative de marketing, achizițiile repetate de țigări electronice rămân surprinzător de scăzute”. “Profilul mai lent de livrare a nicotinei și gustul mai slab explică limitarea satisfacției utilizatorilor.”

Cu un buget foarte mare disponibil pentru cercetare, Philip Morris crede că este mai rațional să dezvolte un produs mai atrăgător decât concurenții săi cu mai puține resurse. De aceea este și îmbucurător faptul că autoritățile competente din domeniul alimentației și a medicamentelor reglementeaza e-țigările, în timp ce producătorii independenți se opun, companiile mari sunt întotdeauna mai bine echipate pentru a face față supravegherilor guvernamentale decât cele mai mici.

2. Piata internă de țigări este deja pe cale de dispariție

Philip Morris SUA – divizia pe care Altria a ținut-o după desprinderea de Philip Morris International, în 2008 – de asemenea, se chinuie privind introducerea e-țigărilor. Dar se confruntă cu o realitate destul de rece: fumătorii americani sunt mult mai puțini decât oricând înainte, potrivit Gallup, și cei care încă fumează o fac mai puțin. Societățile producătoare de țigări nu s-au diversificat în alte afaceri, cum ar fi PepsiCo și Coca-Cola, care au facut gustări și băuturi mai sănătoase, pentru că produsele din tutun au fost atât de profitabile. Dar cu produsul lor de bază într-un astfel de declin structural pe termen lung, ei nu prea au de ales.

Philip Morris SUA a intrat pe piața țigărilor electronice în această vară.

procentajul adultilor fumatori

procentajul adultilor fumatori


3. Chiar și restul lumii ar putea să încetinească

Philip Morris International a fost gândit ca cea mai bine poziționată companie pe termen lung din marile companii producătoare de tutun american, cu o cotă de piață de aproape 30 la sută în tări din afara Statelor Unite ale Americii și China – în special în Asia de Sud-Est, unde aproximativ o treime din adulți fumează.

Dar aceste piețe gigantice sunt, de asemenea, în declin. Philip Morris se așteaptă ca volumul de țigări vândute din Rusia să scadă cu mai mult de 11 la sută în 2014, deoarece președintele Vladimir Putin introduce restricții. În Filipine au fost introduse accize ridicate la țigări la începutul acestui an, fapt care a dus la o scădere de 40 la sută a vânzărilor Philip Morris în țară, potrivit firmei de cercetare Trefis. Australia a introdus recent o lege simplă de ambalare, care șterge avantajul loialității față de mărci cu nume iconice, cum ar fi Marlboro sau Virginia Slims. Organizația Mondială a Sănătății stimulează agresiv restricții privind publicitatea din întreaga lume. Și între timp, țigările contrafăcute și la reducere acaparează cota de piață la produse premium Philip Morris, mai ales când aceasta ridică prețurile chiar mai tare.

Analiștii au apreciat mult timp Philip Morris din cauza expunerii sale internaționale, recunoașterea numelui puternic, pătrunderea pe piață și natura dependentă a produselor sale – este o “mașină generatoare de numerar”, așa cum a spus Morningstar. Dar dragostea a început să se estompeze, cu Goldman Sachs care a declasat stocul de neutru în lumina turbulențelor internaționale și Nomura Securities o evaluează ”de vânzare”, din cauza încetinirii creșterii în Asia.

În momentul de fața e-țigările nu se confruntă cu nici una dintre aceste provocări și ar putea reduce eroziunea de produs tradițional al Big Tabacco.

cota piata Phillip Morris

cota piata Phillip Morris

4. Este, de asemenea, posibil ca oamenii să fumeze țigări electronice concomitent cu cele obișnuite

Un cititor a dorit să sublinieze că Philip Morris nu renunță la fabricarea țigărilor, mai ales după ce a investit 200 de milioane de dolari în instalația de fabricație în Richmond, Virginia. Studii privind eficacitatea e-țigărilor ca instrumente de renunțare la fumat au fost neconcludente, un studiu recent a arătat că persoanele care au incercat țigările electronice ca o modalitate de a renunța la fumatul obișnuit au avut mai puțin succes decât cei care nu au încercat, în timp ce un alt studiu a arătat contrariul. Și dacă folosind e-țigările ca un instrument de reducere a riscurilor, acestea servesc sănătății publice în general, este o chestiune de dezbatere considerabilă. Dar este foarte posibil ca, în cazul în care sunt comercializate cu grijă, e-țigările să fie folosite ca suplimente la produsul real, mai degrabă decât ca un înlocuitor permanent.

Big Tobacco recunoaște înfrângerea și va intra in productia de țigări electronice
4.33 (86.67%) 6 votes

6 comments for “Big Tobacco recunoaște înfrângerea și va intra in productia de țigări electronice

  1. Mircea
    December 20, 2013 at 17:01

    Foarte bine! asa n-o sa mai miros a fum de tigara cand merg in bar

    • Paul
      February 26, 2014 at 19:12

      Mi-am luat si eu un CE4+ si o baterie ego de la vapemania acum o luna si sunt foarte fericit cu ea. Deocamdata trag Liqua American si mi se pare ok.

      Luna viitoare vreau sa-mi iau si niste baze si arome de la Atmos si sa incerc sa-mi fac singur lichidul. Tare curios sunt cum o sa iasa.

  2. Vali
    December 20, 2013 at 19:09

    nu stiu ce sa zic, pare a fi pe bune. cred ca tigara electronica os a fie viitoru fumatului

  3. Elena Gheorghe
    March 7, 2014 at 11:53

    e logic, multi vor sa intre pe piata tigarilor electronice, au inceput sa simta mirosul de bani si au inceput sa-si dea seama ca este urmatoarea mutare. eu cred ca cu timpul tigarile electronice vor acapara total piata.

  4. Cristina D
    July 3, 2015 at 16:38

    Eu cred ca va dura destul de mult pana tigarile electronice le vor inlocuii pe cele normale.Mie mi-a luat destul de mult sa pot sa inlocuiesc tigarile cu una electronica.Multa vreme am fumat in paralel pana am ajuns la concluzia ca asa nu am nici un avantaj…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *